lørdag 19. februar 2011

5 års gave!


Denne søte babydoll-kjolen har jeg strikket som bursdagsgave til vår niese som fyller 5 år denne helgen. Oppskriften fant jeg på Ravelry. Det finnes hele 4 versjoner du kan strikke denne modellen i som heter Versa.

Jeg brukte Safir multifarget garn og Trysil sportsgarn som er ensfarget. Det tok ikke så veldig lang tid å strikke den, selv om jeg måtte rekke opp igjen ett viss antall ganger før jeg skjønte oppskriften skikkelig.

Å strikke etter engelske oppskrifter kan virke litt skremmende til å begynne med, men det er faktisk bare å hoppe i det. Det finnes dessuten flere gode hjelpemidler på nettet du kan benytte deg av, men det tar vi en annen gang.

Så får vi bare håpe på at gaven falt i smak. Jeg er i hverfall veldig fornøyd!
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar